Gravid + Barn = Tråkig????


Snacka om att man kan bli mer eller mindre utfryst (eller vad man nu vill kalla det) från vissa grupper med människor.
Bara för att vi kanske har barn och inte kan fara ut VARJE helg och festa och supe som galningar.
Tydligen så är man då inte lika rolig längre då man fått barn.
Sedan direkt man blir gravid så blir man automatiskt borträknad från det mesta.
Kan man inte få vara md och vara nykter?
Nykter behöver inte alltid betyda tråkig.
Om man är nykter och tråkig brukar det oftast bero på dom man festar med (dom som dricker).
Är man med rätt gäng så brukar det inte spela någon roll om man är nykter eller onykter.

Känner mig oerhört besviken och ledsen.
Men vad ska jag göra då?
Jag älskar mitt/mina barn och vill ge dom en trygg oc bra uppväxt, inte en uppväxt med föräldrar som varje helg måste dricka en massa.

Det värsta är att det kännssom jag förstör för Erik, att det är mig dom inte alltid vill ha med (eftesom jag nästan alltid är nykter också).
Det är inte Erik som ger mig den känslan utan vissa andra.
Det kommer gliringar om hur "hårt hållen" han är osv...
Känns inte alls bra.
Han väljer väll lika mycket som jag om han vill dricka eller inte.
Han känner säkert som mig i det fallet att barn ska få en trygg uppväxt oh att man inte VARJE helg behöver supa.

Mycket besviken måstejag säga.

Jaja...
Hoppas denna lördag kväll blir bättre.

Ska då ta och kolla vad som händer i byn ikväll....

Kommentarer
Postat av: Pauline

Ja De som säger sånt, får ju ta och lugna ner sig lite och fundera lite grann på verkligheten tycker jag. Dessutom även om det Skulle vara så vilket det inte är men ändå, så måste man ju ändå förstå att om man har barn och särskillt småbarn så kan man inte hålla på och fara iväg och supa loss varje helg. Det ska ju vara gemensamt också, Vem fasiken säger att det är killen som har rätt till att fara iväg varje kväll då, När man har småbarn/barn så far man inte iväg och super varje helg. För man har ju inte skaffat ungen med sig själv. Kan de inte axeptera att Erik tar ansvar kan de ju slänga sig iväggen. fy fasiken för sånt folk.

2011-05-28 @ 18:55:05
URL: http://pallans.blogg.se/
Postat av: alexandra

ja visst blir man besviken! Vi har också fått pikar om att JAG håller Kristoffer får hårt och att han aldrig får fara ut bla bla bla, som att han själv inte vill vara hemma. Man var ju två om att bli föräldrar så det är ju inte heller alltid jag som ska vara hemma. Men det är grymt tråkigt när folk inte ens frågar om man vill vara med, jag gick då ut nykter med magen och hade skoj! Och vet man i förväg så kan man ju kanske fixa barnvakt, men blir man inte ens frågad så får man ju ingen chans heller. Sen prioroterar man barnen när man blir förälder. Sånt kommer folk inte fatta förrän de får barn själv!

2011-05-28 @ 19:39:50
URL: http://xandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0